tröttsamt!

Jag trivs väldigt bra och jag är nöjd med mitt val att gå tillbaka till skolan och att äntligen fått tummen ur och göra min kock-utbildning. Jag tycker till och med att det är roligt(att se fram emot skolan är något helt nytt för mig) och jag är nöjd med "kvaliteten" på skolan och utbildningen, lärare osv. Betydligt mycket bättre än de minnen man har från åren på yrkesskolan med andra ord. Det var katastrof!
Det kan dock kännas lite ensamt ibland, en viss utanförskap på raster och så. Det är inte alltid så lätt att vara 10-12 år äldre än de andra. Jag har aldrig känt mig gammal förut, men i skolan, där känner jag mig rätt gammal.. På gott och på ont. Nåja, jag behöver väl inte bry mig så mycket om det egentligen, jag är där nåra timmar om dagen för att få min utbildning för att komma hem till mitt "normala" liv.
Men handen på hjärtat så är det nog det som stör, mitt normala "liv".
Jag vet inte om det är nån åldersnoja, men jag har ju liksom inget att komma hem till egentligen. Bara ensamheten i min tråkiga lägenhet där jag inte kan minnas när jag använde köket till det som det är tänkt för senast. Måste vart nångång i Januari eller kanske Februari. Då var jag inte ensam. Är det nåt som känns värdelöst så är det att laga mat till sig själv och sen äta den själv. Alldeles ensam. Att sitta hemma och se på TV en kväll ensam är också värdelöst. Allt man har och se fram emot på kvällarna är egentligen fotbollsträningarna eller så är det den här förbannade datorn man sitter och glor i och hoppas att det har hänt nåt spännande på Facebook. Skrämmande! Inte ens musiken är någon tröst mer.. Jag skulle lätt byta ut alla år av övning, "talang" och spelande för riktig, sann lycka. Utan problem.
"och den jävligaste stunden i livet var den när du gick.. och allt var förlorat..."

Kommentarer
Postat av: Madde

du får bjuda över nån på middag. Din bror o isabell, Jimmy, Ricko, mig o Ham ;) eller nån annan.. Din mamma o pappa.. det finns hur många som helst som vill komma på middag. Och eftersom du lever fattigt studentliv så kan alla dela på kostnaderna o så får du laga mat. :)

Du kommer nog att hitta någon att dela livet med du åxå. Vänta bara! :)

2009-09-17 @ 20:52:03
URL: http://lillins.blogg.se/
Postat av: UlliS

Oj vad jag känner igen mig i det du skriver. Vet att just nu är det ingen tröst att få höra att det kommer bli bättre och att du nog kommer hitta nån men det kommer du! Detta är nog en fas i livet som man måste igenom bara. Det blir extra jobbigt när man ser kompisar och bekanta skaffa sig stadiga förhållanden men allt har sin tid. Din tid kommer.

Det är bra att du trivs i skolan. Det kommer bli bättre med ålderskllanden när du får vara mera i HoRskolan. Det är ju ett tag tills dess men bit i hop bara. Som du skrev, du har ju inte just så många lektioner så du behöver ju inte vara där så mycket. Även om det säkert gör dig ännu mer utanför.

Jag tror på dig och hit får du alltid komma o använda spisen. Eller så äter vi gärna hos dig. Det blir inte så mycket matlagning hemma just nu! :)

2009-09-18 @ 07:00:48
Postat av: Anonym

Oj vad jag känner igen mig i det du skriver. Vet att just nu är det ingen tröst att få höra att det kommer bli bättre och att du nog kommer hitta nån men det kommer du! Detta är nog en fas i livet som man måste igenom bara. Det blir extra jobbigt när man ser kompisar och bekanta skaffa sig stadiga förhållanden men allt har sin tid. Din tid kommer.

Det är bra att du trivs i skolan. Det kommer bli bättre med ålderskllanden när du får vara mera i HoRskolan. Det är ju ett tag tills dess men bit i hop bara. Som du skrev, du har ju inte just så många lektioner så du behöver ju inte vara där så mycket. Även om det säkert gör dig ännu mer utanför.

Jag tror på dig och hit får du alltid komma o använda spisen. Eller så äter vi gärna hos dig. Det blir inte så mycket matlagning hemma just nu! :)

2009-09-18 @ 08:52:09
Postat av: Madde

haha.. jo.. men bara för att jag får tips så betyder det ju inte att jag köper exakt det. :)

2009-09-18 @ 16:46:56
URL: http://lillins.blogg.se/
Postat av: Anna

Jaa du, du är inte ensam om att känna sig ensam så att säga. Jag vet faktsikt inte vad jag skulle gjort om jag inte hade haft Marie vägg i vägg. Blitt tokig antar jag. Ibland kommer jag fan på mig själv pratandes med tv:n typ... :)KRAM

2009-09-20 @ 15:34:09
URL: http://iowa.webblogg.se/
Postat av: Lina

Visst är det härligt när man känner glädjen i att gå till skolan. De gjorde jag när jag bodde i Borås också. Jag ville va i skolan. De var så roligt! :)

Men att sen komma hem till en ensam lägenhet var inte alltid så roligt. Jag hade sån tur med att få träffa underbara människor där som jag umgicks hela tiden med. Vi käkade nästan alltid mat tillsammans. De är en fördel. Men samtidigt tyckte jag de var skönt och roligt att laga mat till mig själv också, ensam.

Det tog länge innan jag hittade någon pojkvänn, jag har alltid vart inne på att INTE bli tillsammans med en ålänning. Kanske de var orsaken. Men tillslut sker det. Hur stor är möjligheten till att man hittar sin blivande sambo på en festival??? Tillslut hittar man någon så man inte behöver va ensam. Men låt det ta tid så det blir rätt! Du hittar också någon snart.

2009-09-22 @ 15:30:05
URL: http://linaramone.blogg.se/
Postat av: Hämp

Du går ner till Eckeröhallen kl 19.00 mån,ons,fre och tränar tungt med svettiga pojkar i höga hattar så ska allt nog lösa sig.

2009-09-25 @ 19:14:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0