School

Idag har vart en på nåt sätt seg dag i skolan. Lite redskapslära, gått igenom kokning i tillredningskapitlet och slutligen teoretiskt prov i bakning. Vilket nog gick bra, jag gissar på ett betyg på 4:a eller 5:a..det var inte så svårt. Men man vet ju aldrig.
Alltså, jag gillar allt det här med att sitta och lära sig saker och jag går verkligen in för det här. Men det är väl det som gör det tråkigt i längden, den sociala biten försvinner lite för mig, och det gör skolan i övrigt rätt jobbig. Men, jag upplever ändå min bästa skoltid någonsin om man tänker tillbaka till högstadiet och yrkesskolan. Så man får nog ändå vara nöjd ändå antar jag. Onsdagar-Fredagar har vi köksdagar och då funkar allt ypperligt, då är det riktigt roligt i klassen. Denna vecka ska jag dock på praktik till Nikolaj, det ska bli riktigt roligt, att få komma ut lite igen. Vet att det man hamnar på är att på sin höjd stå och hacka grönsaker men hey, det kan vara roligt det med :-P
Och förhoppningsvis kommer väl de där märka att jag har ANINGENs mer rutin än de allra flesta ettor  ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0