Golf

Japp, jag försov mig ju imorse naturligtvis. Det krävs väl lite "träning". Var dock på plats kl 05.30 i alla fall. 
Harmar lite att jag inte kom dit till 04.30, då hade jag nog fått klippa hela banan helt ifred. Nu körde det ihop sig som fan med massa spelare på 14:e och 16:e hålen när jag bara hade dom kvar. Till på det slår en kärringsatan en golfboll på mig som jag hade bara tur att jag råkade se bollen när den kom i luften rakt emot mej, fick slå undan den  med handen. Måste ha vart en ganska snygg reflexräddning egentligen? Om man tänker fotboll eller nåt... Det gjorde mig jävligt förbannade hursom helst så jag gjorde min suraste grimas och höttade med näven åt henne och körde vidare.

Så, nu sitter jag och stör mig på alla fel de flesta golfare gör. Ska det vara så jävla svårt att förstå regler??  
Nu drar jag precis alla över en kam och listar lite störande saker: 

¤ GE BANARBETARE FÖRETRÄDE! - Känner alla till, men vissa verkar inte alls respektera att det faktiskt är våran arbetsplats och att man faktiskt måste vänta på oss då och då och att det är en säkerhetsfråga. Dagens händelse är ett bra ex. Nu var det tur att det var en medelåldersdam som, ska vi säga, inte var så duktig så det var inte nåt speciellt hårt slag.

¤ ÅTERSTÄLL EFTER DIG! - Det gäller nedslagsmärken, bunkerkrattning och att lägga tillbaka krattan I bunkern på rätt plats. Folk är så JÄVLA slarviga med sånt! 

¤KÖR SOM FOLK MED GOLFBIL! - Vet att det sladdas och körs precis hursomhelst över fairway och ruff och i vissa fall t.o.m inom greenoråderna, t.ex. mellan greenbunker och green.

Några punkter jag kom och tänka på nu, finns säkert fler fel man kunde lista. Det som för mig är helt otroligt är, att golfare när det gäller regler under spel, som att inte grunda klubbor i hinder, trampa i andras puttlinjer och övriga regelbrott som man kan plikta varann för, följs mycket noga. Jag skulle vilja se lite hårdare regler, som att om man inte krattar efter sig, lagar nedslag osv skulle leda till pliktslag. Då jävlar skulle det bli förändring tror jag.  

Så! Nu har jag gett golfare en känga, spelar du golf? Ta åt dig! För du har säkert slarvat någon gång du också   :-)

Kommentarer
Postat av: Lina

Jag slarvar aldrig. :) Ricko kör som en dåre med golfbilen! Ge han en läxa. (jag kör som en dåre med den utanför banan) :D

2009-05-22 @ 15:33:52
URL: http://linaramone.blogg.se/
Postat av: Anonym

hahaha, ni är väl försäkrade ni som jobbar på golfen?

2009-05-22 @ 17:19:21
Postat av: Anna

Jag spelar mini-golf. Gäller samma regler då också??? :)

2009-05-25 @ 15:09:24
URL: http://iowa.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0