Köpa tid.

Jag har inte lyckats försova mig en enda gång till jobbet i år, inte ens kommit för sent! 

 Å andra sidan har jag en ny snooze-strategi i år. Istället för att ställa larmet att ringa runt 45 minuter före åtta (då jag börjar), alltså kvart över sju, så ställer jag ett larm kl 06, ett kl 07 och ett 07.30. Samtliga larm får dessutom snooza tills det är dags att stiga upp, ungefär vid halv åtta. Det är alltså ett jävla liv här på morgonen, det spelas "sucker train blues" och "the touch" på full volym i en skrikig Sony-Ericson telefon, vilka känns VÄLDIGT skrikiga på morgonkvisten.

I alla fall, detta innebär ju att jag får ligga och snooza i 1½ timme!! Nu slipper man "köpa" dyrbar tid, t.ex frukost, skippa linser en dag, eller till och med tandborstning som har hänt nångång också. Allt för att få tio minuter till under täcket! 

Inomkort börjar vi dock kl 07 på morgonen, det innebär att första larm ska sättas på kl 05 enligt min 100% fungerande snooze-strategi. Får se hur det kommer funka...

Kommentarer
Postat av: UlliS

Har du försökt att sova ostört tills du ska stiga upp i stället. Måste ju vara bättre med kvalitetssömn i stället för att bli avbruten mitt i "skönhetssömnen" :)

2009-05-13 @ 18:10:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0