Hemma

Har haft en suverän helg i Åbo. Känns som jag och Mia ändå fick en hel del nytta gjort med vårt trubadurprojekt. Detta trots all alkohol som intogs under de 3 dagarna, det vart nog en del. Var inte riktigt nykter när jag skrev mitt senaste inlägg  : P
Hur som helst, en 6-7 nya låtar vart det nog + att vi funderade och kom fram till saker ang. arr. till vissa andra låtar. Men än finns det mycket kvar att gå genom och det krävs många fler låtar för att kunna ha en ordentlig repertoar. Som tur är så är det ju långt till det är dags. Vi har också kommit fram till att det bästa blir att skramla ihop surt förvärvade pengar till att köpa PA system. Det är nog inte värt att hyra om det blir mer än säg 2-3 gig. Problemet är bara att det är så dyrt med all utrustninig. Man vill ju ha bra grejer om man en gång köper. Och det är ju inte bara högtalare och förstärkare, utan också sångmicrofoner, och dom, är EJ billiga eftersom det måste vara av god kvalitét. 

För övrigt så var det otroligt skönt att också komma hem, att kliva innanför dörren efter en hemsk båtresa. Sliten och ordentligt bakrus i 5 timmar på Amorella, är inte det roligaste. Otrevlig finsk man i cafékassan som tydligen tyckte att jag var dum, sömnig och att det var dags att vakna när jag inte förstod vad han mumlade om nåt på finska. (Det gällde nåt med legitimation, eller de fyra sista i signumet.. vet inte exakt) Ursäkta min bäste herre, jag önskar verkligen att jag kunde finska. Men jag kan inte. Hade jag bara vart lite mer psykiskt instabil och haft någon form av vasst föremål på mig hade jag nog velat ... Nja, men:  Jobbar man på en båt, i ett café och har direkt med fartygets passagerare att göra. Då ska man för helvete vara lite artig och serviceminded och FÖRSÖKA vara lite glad och trevlig. Tycker jag, oavsett om man har nåt emot svenskspråkiga(läs ålänning). För uppenbarligen måste det vara nåt sånt. Jag hatar Amorella. Jävla skitbåt! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0