Hemma från Norge

Då var årets skidsemester avklarad! Denna gång besökte vi Hemsedal i Norge. Det var riktigt fint, bra backar, fina stugor och bra liftar. Nackdelen var att vår stuga låg en bra bit från backen så man fick gå en bit till och från vilket var rätt jobbigt. Man blev väl lite bortskämd i Åre och i synnerhet Björnrike då vi i princip bodde i backen. Promenaden till och från backen resulterade i att man inte en endaste gång var riktigt tidigt ute och kunde njuta av nypistade backar. 
Men allt i Hemsedal var mycket vackert och kvällsåk nästan alla dagar så det rekomenderas varmt för den som inte vart dit.
Kanske slänger upp lite bilder så småningom.

Jag kokade kidneybönor idag så jag tänkte bjuda på ett recept jag nyss kom på och åt, det var riktigt gott!

Jag wokade ca 2-3 dl kokade bönor tillsammans med en hackad rödlök. Blandade i ca 1 dl krossade tomater och ca 1 dl grädde. Kryddade med Garham masala (som är en indisk kryddblandning, denna krydda är mycket viktig för smaken!) och svartpeppar. Servera med Quinoa.  Skitgott!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0