Måla?

Nu har jag iaf sökt till CAD-konstruktion och design. Får se hur det går. Antagligen blir jag inte antagen. Det blir ju oftast så.

Jag skulle vilja börja måla har jag kommit underfund med idag. Jag skulle vilja ha stora tavlor som gärna täcker nästan en hel vägg med något enkelt, men snyggt motiv. Och köpa något sådant är ju svindyrt, så jag skulle vilja göra något själv. Dessutom får man ju något unikt. Om man blir nöjd d.v.s... Men hur gör man?? Vad ska man måla med och på? Jag har tänkt mig någon slags skiva som ska vara ganska lätt, som man skulle först tapetsera med väv eller tapet, grunda och sen bara köra på. Kanske måla med lite pensel, lite roller?  Slutligen kanske försöka fixa till en snygg ram. Måste prövas!

Kommentarer
Postat av: Madde

Ta en MDF skiva. Måla den vit med vettenbaserad grundfärg. Sen går du loss med oljefärger ovanpå. Om du orkar kan du fixa till kanterna på skivan så de blir lite rundade så behöver du inte ha nån ram. Brukar bli snyggast så. Kan bli för mkt med en ram på en så stor tavla. Leta motiv på nätet o skriv ut i mindre format, använd sen rutmönster för att måla av i en större storlek. :) hoppas du förstår vad jag menar. :) Hur blev det med skolan i Åre förresten eller var det inget för dig?

2009-02-26 @ 19:41:59
URL: http://lillins.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0