Spin the black circle!

Enligt min mor så har alla postorderföretag, som anttilla och hobby hall t.ex nåt slags special-fundering-avtal när det gäller skattegränsen. Därför är det inga problem att beställa därifrån. Verkkokauppa som säljer dator tillbehör och delar har ett alternativ som man kryssar i om man beställer till Åland så att momsen dras av. Vissa sajter som t.ex cdon.com levererar inte hit pga. krånglet med skattegränsen. Det jag kan göra nästa gång är att maila och fråga om de kan ta bort momsen när jag beställer därifrån. Vill de inte det får jag väl hitta på nåt annat. Eller beställa för under 45€ åt gången, för det ska tydligen inte vara nåt problem. Nu fick jag alltså snällt betala dubbel moms så det vart ca 16€ extra. Alltså en  total kostnad på 76,70€ för två Radiohead album med frakt och så. Dyrt, ja. Men nu har jag dom hemma iaf, mitt efterlängtade, svarta guld!
  :-)  Nu behöver jag förstås få tag i en fin spelare!  hmm... 




Kommentarer
Postat av: Anonym

Jonas har en som står o dammar här... Varför inte köpa vanliga hederliga cd-skivor nästa gång!? Eller bara stjäla som alla andra?

2009-08-11 @ 18:42:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0