Efter ännu en lång paus...

Måste ta mig i kragen och skriva lite, längesen sist. Närmare bestämt tre veckor! Men ja, det händer inte så mycket som man skulle kunna skriva nåt intressant inägg om. Jag har lånat en synth av Lina för att jag ska lära mig spela piano. Har länge velat lära mig. Men det är svårt fy fan. Gitarr känns numer som världens enklaste grej att lära sig. Men jag kämpar på! Jag har inte en aning om hur man ska lära sig på "rätt sätt" eller nånting. Noter är något jag aldrig kommer att lära mig verkar det som, det är tråkigt. Så jag lär mig ackorden bara helt enkelt och inproviserar mig fram. Precis som jag med ömmande fingrar en gång försökte ta mina första gitarr-ackord för en 10-11 år sen...  Kvällens låt jag övat på är "Last flowers" med Radiohead. En fin bit. Och den var inte så svår som jag trodde. Eller så är jag bara lättlärd! haha   

Hursom helst! Kul är det och jag kommer nog förmodligen köpa mig ett riktigt piano någongång när ekonomi finnes.

Kommentarer
Postat av: Anna

Jaaa nedrans längesen!!



Jag kan sno en flygel från eckerö linjen åt dig när jag tippar över sen...?

2009-04-22 @ 14:07:03
URL: http://iowa.webblogg.se/
Postat av: Lina

Så länge det är roligt så kommer du nog lära dig till slut! Ska bli spännande att få höra nått sen =)

2009-04-22 @ 16:05:50
URL: http://linaramone.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0