Helgen blir en riktig utmaning!

Still going strong dag 3! Tanken på att sätta i mig något smaskit godis eller liknande känns väldigt avlägsen. Undrar varför det har varit så svårt att avstå från förut? Nu känns allt så självklart... Nåja, peppar peppar! Jag vet att det kommer dagar och tillfällen där det så lätt kan gå åt skogen, bakis-dagar framförallt (För sluta dricka sprit tänker jag aldrig göra, nån jävla måtta får det ju vara!!). Det är mitt största orosmoment, att trilla dit när jag är riktigt bakis, för inget är väl godare än att stoppa i sig pizza, läsk och stora mängder godis dagen efter ett riktigt ordentligt supande?? Och det är väl just precis det som väntar på Lördag då det nalkas 30års kalas! Grattis Mattis! (haha, rim!)
30års kalaset ja, jag blev tillfrågad att spela på festen och sa ja.. får se hur det går, isåfall vill jag göra det seriöst med PA-system, annars blir det nog inte så lyckat tror jag, inget kommer att höras då... Så, jag har idag varit och hört vad det kostar att hyra ett PA-system i trubadur storlek, 250€ från Lunmatic, men lyckades få ner det till 150, han verkar okej han som hyr ut. Blev dessutom erbjuden att köpa en sprillans 16-kanalers mixer för 650€, normalpriset låg på 1080€ (!!) Men vad hjälper det när man ändå är broke..   = /  Och inte tänker jag heller betala 150 för att få spela, det hänger väl på om man kan hitta lite sponsring och om festvärden är intresserad av att lägga ut en slant. Får se hur det går, det skulle vara riktigt najs med proffsigt ljud! 

Så, helgen blir en riktig utmaning på flera sätt :
* Att göra en riktigt bra spelning på festen - Hur nu det ska gå till? Ibland kan jag känna att jag är hyfsat bra och är nöjd med hur jag låter och sjunger, men tyvärr oftare att jag känner mig precis jävla värdelös och inte alls borde få vara nära en microfon.. Ibland känns det som att rösten håller för ganska svåra grejer, ibland funkar det inte alls.. jag bara hoppas att Lördan blir en sån där bra dag! Dessutom är jag ju duktigt ovan med att sjunga i microfon och ut genom högtalare, det är helt annorlunda än utan kan jag säga, jag får hoppas att dom där inhoppen på K:sund i somras har hjälpt mig lite..

* Att klara bakis-söndan utan skräpmat och godis - Klarar jag det så klarar jag nog allt! Nästan iaf.. Men fy vad ballt det skulle vara om något år att kunna säga "senast jag åt en karamell var för ett år sen", eller "jag har inte druckit en droppe läsk på ett år" 

Ett problem till bara, om jag inte kan dricka läsk kan jag ju inte dricka grogg med läsk i heller!  Det stör mig inte så mycket egentligen, bara det att jag kan ju aldrig mer nånsin dricka min favorit, Jack Daniels o Cola!!?  : (  Nåja, aldrig och aldrig, inte förn min våg visar 65-70 iaf.. sen kan man väl unna sig en Jack-Cola eller två...   Jisses vad jag skriver, finns väl ingen människa som orkar läsa allt det här flummet så jag slutar nu! Hade lite annat som jag ville ventilera mig om, men det får jag ta ikväll...   puss o kram

Kommentarer
Postat av: Therese

Jag orkade läsa ända ner till slutet :p Du e duktig du som försöker sluta med godiset - skulle åxå vilja vara såå duktig..

Ååh du, du e helt grym på sjunga åh spela så de kommer säkert att gå bra!!

Ha de..!

Kram

2008-09-24 @ 21:20:05
Postat av: Benjamin

Kul att du orkade läsa hela :P

Ja, än så länge duktig iaf, det kan ju barka också, det vet man aldrig, men det är bara att ge sig fan på det :)

Nej, grym är jag ju absolut inte, inte enligt mig och säkert vilken idoljury som helst men det är ju superkul att det finns nån som tycker det :) tackar för den komplimangen! Jag tror nog att det ska gå bra på lördag!

Kram

2008-09-24 @ 22:57:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0