Glömde ju..

..att det verkar lösa sig med PA-systemet till på Lördag, det blir nog till att hyra, då Mattis kanske betalar en lite del och så får jag sponsring av Condis på resten eller rent av på hela!  Mycket bra!  Det blir kul, proffsgrejer för absolut bästa ljud. Då är det bara upp till mig att sköta mig och göra en bra spelning! Känns nervöst, tankarna går till Linas 18års fest då vi gjorde våran livedebut med "The Brats" en Januarikväll 2004. Den spelningen ledde till 3 Alvasspelningar och ett Marieparkgig på en skolavslutning, stora Rockoffscenen! Tyvärr var det ju inte direkt packat med folk framför scenen. Minns att det var en som aploderade efter vi spelat "Kairos fjollor" av TKU. De 2 första Alvasspelningarna var däremot bland det roligaste jag gjort, fullt drag i puben och folk som rockade och sjöng med! Hur brorsan helt spontant blev uppropad av hela Alvas för att sjunga "Seek and Destroy", Metallica! oförglömligt!  Tyvärr gjorde vi ju den missen att försöka upprepa det på spelningen efter, tanken i sig var det väl inget fel på men det blev inte samma sak och sen spelade jag fel helatiden och allt blev fruktansvärt pinsamt, den kvällen fick jag lära mig att det INTE går att vara full på scenen i ett band, inte så full som jag var iaf... usch, vi spelade inte efter det nåt mer och så småningom gick bandet i graven.
Nu är det ju jag och min akustiska gura som gäller, nu går det ju att vara rätt så tankad faktiskt, för jag behöver inte spela i takt, inte hålla ett visst tempo och spelar jag fel kan jag improvisera bort det.. sånt går ju inte när man spelar ihop med andra... man kan fuska så otroligt mycket när man är själv. Å andra sidan är man helt utlämnad och ensam. Nervositeten är mycket större när man är själv....

Herrejävlar vad jag skriver, måste sluta.... hoppas att ni som läser detta finner det någorlunda intressant  :p

Nu måste jag sova så att jag inte försover mig till jobbet!  Natti natti


Kommentarer
Postat av: Lina

Vad roligt. Ser framemot din spelning! Nu kommer ditt genombrott som sing and song writer. ;) De här kanske också leder vidare till någon mer spelning. Dock inte på Alvas.

Nervös behöver du inte vara. Alla gillar dig! De kommer väl mest folk du känner och som redan hört dig spela så. Fan vad roligt det ska bli! =)

2008-09-25 @ 09:29:06
URL: http://linaramone.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0