Antiklimax x2

Djurgården - aik, årets viktigaste match efter en knackig säsong. Canal + som sänder matchen försvinner helt precis när matchen sparkas igång, jag får nöja mig med radiosporten. DIF leder 1-0 från 11:e minuten och såg ut att plocka de skönaste 3 poängen på hela säsongen... men nej, i slutmituterna kvitterar aik... FAAN!
Denna dag som har varit rätt så bra annars.

Började dock lite jobbigt på jobbet, är så trött på min käre "greenkeeper",  mr. O just nu. Allt vi andra gör är fel, det vi inte gör är fel.. det verkar liksom inte spela någon roll. Men om man som jag gjorde idag påpekar hans brister blir han sur, för han gör tydligen inga fel alls, så jävla irriterande! Jag orkar inte med det där, blir så trött....  Just nu också dessutom när vi får skit mycket beröm för att banan är i så gott skick och välputsad och jag vet att mycket är tackvare mig då jag lägger ner otroligt mycket tid och arbete på min fairway-klippning för att det ska bli i absolut bästa klipp. Ingen annan gör det eller har gjort det före jag började jobba på banan. Men det verkar han inte fatta/bry sig om. Jag vet att jag i pricip inte har tid för nåt annat än att klippa fairway just nu och att det kanske är så att han skulle vilja att jag skulle göra nåt annat, men det är väl inte mitt fel att vi är underbemannade?? "Ska du klippa fairway IGEN??!" säger han typ varje gång jag ska ut och göra fint.... Visst, jag kan ju hoppa över nån klippning i veckan, men då sätter jag huvet i pant på att berömmet slutar komma också! Var så säker! Jag stack ifrån jobb kl 10.30 för att jag har varit på läkarundersökning, har skaffat ett läkarintyg för sjötjänst, är lite sugen på att komma ut och jobba på någon kryssningsbåt i vinter, helst Birka. Det blir väl isf som ekonomiebiträde som det så fint heter, men jag har inga problem med det, bra betalt är det också sägs det, mycket bättre än vad jag har nu... Bestämde mig för att inte åka tillbaks på jobb efteråt, dels för att det var bara en timme kvar av dagen, dels för att jag inte orkade med mr.O... Imorgon ska han  vara slöjdlärare i skolan som vanligt på Torsdagar, då får man lite arbetsro igen  ; )   Nog om det...

Första innebandyträningen hade vi ikväll på Eckeröhallen, 11 träningssugna dök upp och vi körde 5 mot 5 och en målis. Var taggad som fan, sprang som en dåre tyckte jag och är helt slut, och det lär visa sig imorgon... då kommer det nog kännas ordentligt! Hoppas det är fotbollsträning imorgon!!!!

hej hopp


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0