Irriterande

Nu har det hänt! Nu gick det inte längre! Var tvungen att köpa en påse vingummin ikväll! 
Nej, Skoja bara! Klart jag inte har, det går bra som fan! Några dagar till så har jag klarat två veckor! = )

Vad som däremot har hänt är att jag åkte dit för TV-licenssmitning idag! Faan!  Det har varit ett känt faktum att dom har åkt och knackat dörr här ett tag så man har hållt låst och påmint sig att inte öppna om någon ringer på. Och vad gör man då när det hände idag? Öppnar såklart..   : (   Så det var bara att vackert skriva på kontraktet...  Anledningen till att jag öppnade var att jag var helt säker på att det var Jimmy eller Sjöbbe då det var ungefär samma tid vi skulle åka iväg på innebandyn.. Men, där fick man!  
Gillar verkligen inte att behöva betala 240€/år för att betala Ålands Radio- och Tv:s superflashiga produktioner! Lägg ner skiten för i helvete!! Det är ändå så jävla värdelöst och absolut inget jag nånsin ser/lyssnar på. Låt de som gillar att lyssna på "Mitt på da´n med Tom" och all annan skit de sänder betala för det och låt oss som diggar RIKTIG Tv och Radio vara! Den del pengar som går till Sveriges Television och Radio skulle vara helt okej, om det ens går nåra pengar dit, det vet jag inget om.. 

Innebandyn gick btw på skit, vi torskade 4-5..  

 Nu ska jag se på Champinon Leauge fotboll, och det är sannerligen inte Ålands Tv som visar...



Kommentarer
Postat av: Rickard

Hehe kan ju bara skratta...men håller fullständigt me om vårt underbara tv o radioutbud här på vår vackra ö.

2008-10-01 @ 21:18:40
Postat av: Madde

Ja.. det är fan dyrt.. När du flyttar nån gång kan du avregistrera dig från tv-licensen. Det ska jag göra när jag flyttar. Bara att hävda att man inte har tv. =)sen får man passa sig igen när dom är på språng i byn.

2008-10-01 @ 21:26:21
URL: http://lillins.blogg.se/
Postat av: Madde

Förresten Benny.. det värsta av allt är att tv-licensen vi betalar inte ens går till Ålands tv-radio.. Utan till FINLANDS!! va fan.. det är ännu mer värdelöst.. tv-kanaler med ett språk vi inte förstår. radio X3M är det enda vettiga dom har att komma med på den sidan..

2008-10-03 @ 10:47:09
URL: http://lillins.blogg.se/
Postat av: Lina

Du kan säga upp avtalet när du vill Benny! Betala en månad, sen ringer du dit och säger att din tv gått sönder, att du ska flytta, eller resa utomlands ett halvår och har gett bort tven. Jag körde på den med att resa utomlands. Du har ju lägenheten kvar då men ingen tv säger du. ;)

2008-10-07 @ 10:27:28
URL: http://linaramone.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0