En helg i Åbo

Då var man hemma igen efter en skön helg i Åbo med finaste. Vi har tagit det mest lugnt och vart hemma mest, hade dock velat åka på bio i Lördags och sett antingen nya Bond filmen eller Der Baader Meinhof Complex, men det blev inte så, det var någon som inte orkade/ville     ; )     På Fredags kvällen var vi dock ut till Mylly(???) varuhus och kollade i lite olika sportbutiker efter skidkläder åt mig, Intersport, Stadium, Top Sport och något till som jag inte minns namnet på. Det blev dock inget köp. Vi skulle också ha vart till Ikea och titta lite men vi hann inte så det får bli nästa gång.
På lördagen var jag ut och gick på stan medans Sanna var på föreläsning. I jakt på en kopp kaffe snubblade jag över en Intersportbutik och då kunde jag inte hålla mig, efter noga utprovande och velande blev det byxor (150€) och jacka (249€) av märket Nitro. Har aldrig hörttalas om det märket förut men jag tycker jackan är riktigt snygg, skön och verkar vara av god kvalitét. Och det är ju lite i Peak-prisklassen så det borde ju vara nåt bra. Så jag är nöjd, även om det vart mycket dyrare än jag hade tänkt mig, typ, dubbelt    : S    Meen kanske det inga gör någge som man säger   : )   Nu har jag en jacka i vinter iaf och slipper frysa. 

Det går utför med min skräpmatsstrejk, Det har ätits både pizza, glass och hamburgare i helgen   : D     Det får bli skärpning nu... Hoppas jag. 

På Onsdag eller Torsdag så kommer Sanna hit och stannar kanske ända till nästa Tisdag! =)
På Lördag åker vi eventuellt och hälsar på Lina och Roland och ser hur dom har det i Köping, skoj skoj!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0